ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ

Με εξαιρετική επιτυχία υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το βιωματικό εργαστήριο ρητορικής με θέμα: “Προφορικός λόγος και δημιουργική σκέψη στην τάξη: διδακτικές προτάσεις και εφαρμογές“, στο οποίο έλαβαν μέρος μαθητές των ομίλων ρητορικής του 1ου Γυμνασίου Σοφάδων και του Γελ Σοφάδων, καθώς και εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.

Διοργανωτές της δράσης ήταν το 1ο Γυμνάσιο Σοφάδων, η Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας και ο Δήμος Σοφάδων, ενώ συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του νομού Καρδίτσας όλων των ειδικοτήτων.

Εισηγήτρια-εμψυχώτρια του εργαστηρίου ήταν η κα Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος-εκπαιδευτικός, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, διδάσκουσα στο Μεταπτυχιακό «Ρητορική: θεωρία και πράξη» (ΕΚΠΑ) και πολύ έμπειρη εμψυχώτρια ομάδων, κριτής και μέλος οργανωτικών/επιστημονικών επιτροπών ρητορικών αγώνων.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια με θεματολογία: «Ο λόγος σου έχει δύναμη!» και «Ο επόμενος πολίτης είσαι εσύ!», ενώ ασκήθηκαν σε ποικίλες δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου, όπως συζήτηση με αλφαβήτα, σε ασκήσεις φαντασίας, όπως ας θυμηθούμε? με τα πόδια μας και σε τεχνικές παραγωγής ιδεών, όπως το τυχαίο ερέθισμα.

Στη συνέχεια, ακολούθησε το εργαστήριο των εκπαιδευτικών με θεματολογία: «Προφορικός λόγος / Ρητορική στην τάξη και στον όμιλο: στόχοι, οργάνωση και περιεχόμενο διδασκαλίας», «Δημιουργική σκέψη στην τάξη και στα καινοτόμα προγράμματα» και «Εφαρμογές της καλλιέργειας του προφορικού λόγου και της δημιουργικής σκέψης στην τάξη».

Όλοι, μαθητές και εκπαιδευτικοί, αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, εφόδια που είτε θα αποτελέσουν θεμέλιο λίθο για τη μετέπειτα ενήλικη ζωή τους είτε χρήσιμα εργαλεία για την πρακτική εφαρμογή τους στην τάξη. Εξάλλου, μέσα από την όλη διαδικασία οι μαθητές έμαθαν να εκφράζονται δημιουργικά, να αντιμετωπίζουν ποικιλόμορφα διάφορες καταστάσεις της ζωής και, τελικά, να ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους. Αποτελεί, άλλωστε, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ρητορικής ότι κατορθώνει να εμφυσήσει στους μαθητές τη δομημένη εκφορά λόγου, τη λογική συνδιαλλαγή και την επιδιωκόμενη αυτοπεποίθησή τους.

Η υπεύθυνη του ομίλου,

 

ΤΣΙΑΚΟΥ ΑΣΠΑΣΙΑ

[metaslider id=”4360″]

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.